Vandring på Sannaheden

Söndag förmiddag den 6 oktober går vi den stadsnära Sannaleden, vi samlas på badhusets parkering kl.10.00. Tom Johansson, kommunens skogs- och naturförvaltare, berättar om naturvårdsåtgärder längs leden och hur man planerar för framtiden.

Vi vandrar ca 4 km mellan badhuset och Presterudsudde. På Sannaheden löper leden vattennära i strandskogen med sjöutsikt, där det under vår och sommar är ett rikt fågelliv. På Presterudsudde finns många intressanta trädslag eftersom där tidigare fanns en skogsskola. – Sannaleden är en centrumnära led med utvecklingsmöjligheter.

Kontakt: Christina Brunsell tel. 070 512 71 12

OBS! Samlingsplatsen är ändrad till badhusets parkering. I årets programblad anges ”Svängbron mitt emot Lidl”. – Vi kommer möta upp även där.