ÅRSMÖTE! Måndag 26 oktober kl.18.00. Bibliotekets hörsal.

Välkommen till det på grund av Corona uppskjutna årsmötet. Det är ett mycket viktigt årsmöte som påverkar föreningens framtid. Flera i nuvarande styrelse har flyttat från kommunen och kan därför inte längre vara aktiva, andra som varit med väldigt länge vill kliva tillbaka. Nya krafter behövs för att Sällskapet för Naturskydd som är Naturskyddsföreningens lokala krets skall fortleva. Vi är med i föreningen för att vi känner ansvar för morgondagen. Vi vill bevara naturens rikedom, främja människors hälsa och verka för globala hållbara lösningar. Kärleken till naturen är grunden i föreningens arbete och inspirerar oss till att verka för en mer hållbar värld.

Naturskyddsföreningen har varit och är navet i den svenska miljörörelsen. – En folkrörelse som är beroende av medlemmarnas engagemang. – Det är vår roll och utmaning! Alla vill att även vi i Kristinehamn fortsatt skall delta i kampen för vår lokala natur och miljö och axla det förtroende som Naturskyddsföreningen skapat hos myndigheter och beslutsfattare. Föreningen saknar i dag valberedning och styrelsen är inte fulltalig.

Är du intresserad av att arbeta i styrelsen?
Hör då av dig redan nu till styrelsens ordförande Lars Myr (076 130 90 13 /
larsmyrs@gmail.com) eller till sekreteraren Christina Brunsell (070 512 71 12 /
christina.brunsell@telia.com)

För att begränsa smittorisken kommer inte bildvisning, föredrag eller förtäring att ske i samband med årsmötet. Vi kommer att möblera med 2 m säkerhetsavstånd.

Klicka på länken Årsmöteshandlingar för att komma till årsmöteshandlingarna