Årsmötet 2014

Till årsmötet kom ett drygt 20-tal personer. Mötet inleddes med en förevisning av Naturskyddsföreningens hemsida och Naturskyddsföreningens mötesplats för medlemmar på webben; Naturkontakt. Även Sällskapet för Naturskydds nya hemsida och Facebookgrupp förevisades.

Vidare hade styrelsen bl.a. lagt fram förslag på stadgeändring vilket föranledde långa diskussioner. En  omröstning hindrade slutligen styrelsen att genomföra sitt förslag till stadgeändring.

Nya medlemmar invaldes i styrelsen, Johan Nyberg och Kristina Nilsson vilka presenterade sig och de kommer bli en tillgång för vår fortsatta verksamhet. Christina Brunsell slutade som ordförande efter 14 år och omvaldes till vice ordförande. Björn Broqvist valdes till ny ordförande. Tord Qvick slutade sitt styrelseuppdrag och valdes in i valberedningen. Christina har avtackats för sina år som ordförande och Tord för sina år i styrelsen.

Nu ser vi fram mot ett nytt verksamhetsår tillsammans med er medlemmar och naturvänner!

Läs mer om årsmötet i årsmötesprotokollet och övriga handlingar:

Årsmötesprotokoll_2014

Förslag till ny stadga