Honungsfestivalen

Honungsfestivalen_2014_1Årets honungsfestival ägde rum den 30 augusti i vackert sensommarväder med många besökare. Honungsfestivalen arrangeras av föreningen ”Bi och Trädgård” som samarbetar med bl.a. Kristinehamnsortens biodlarförening. Sällskapet för Naturskydd deltog traditionsenligt och informerade om Naturskyddsföreningen. Christina Brunsell, Maria Melin och Lena Karlsson delade ut informationsmateriel och informerade om vilda trädgårdar. Quiz frågor och en mini svamputställning väckte besökarnas intresse. Vi fick en bra placering inom festivalområdet och de flesta av besökarna hittade till vår monter.

Christina Brunsell