Naturen är den bästa lek- och lärplatsen

Naturskyddsföreningen/Sällskapet för naturskydd vill nu i försommartid uppmärksamma vår rikedom på blommor och djur som finns att upptäcka och undersöka för små och stora tillsammans.
Föreningen finns på biblioteket i Kristinehamn under måndag 30 maj 16:30 – 17:30, onsdag 1 juni 11:00 – 13:00 och torsdag 2 maj 13:00 – 16:00. Elsa och Dan-Axel Hallbäck visar enkla hjälpmedel för att göra undersökningar i naturen. Vi svarar på frågor så långt vi kan och har bra material för utdelning.

Biblioteket har skyltat upp med böcker om djur och natur på barnens nyhetshylla. En monter kommer att fyllas med material från Mariebergsskogens naturrum under måndagen.
Se också bibliotekets hemsida.